
Jövedelemigazolást, közösségi adószámot vagy akár adófolyószámlánkkal kapcsolatos tájékoztatást eddig is kérhettünk telefonon a NAV-tól, novembertőlpedig további négy ügytípussal bővült a szolgáltatások köre. A lehetőséggel egyre többen élnek a fővárosban és Pest megyében,az elmúlt két évben 38 százalékkal nőtt az egyedi ügyfélazonosítóval rendelkezők száma.
A NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén(ÜCC) keresztül a 06-40/20-21-22-es kék számon az ügyfelek már
- adó-és együttes adóigazolást is kérhetnek,
- bejelentkezhetnek az egészségügyi szolgáltatási járulékra,
- javíthatják a papíron is benyújtható, de elektronikusan beküldött bevallásaikat (amennyiben a hiba jellege nem igényel személyes jelenlétet) és
- a gépjármű-forgalmazók az illetékmentességükhözszükséges nyilatkozatot tehetnek.
Az ÜCC használatához egy egyedi ügyfélazonosító szám szükséges, amelypapíronvagy Ügyfélkapun keresztül a „TEL" nyomtatványon igényelhető. A nyomtatvány az alábbi web-helyről tölthető le:
Az újak mellett természetesen az eddigi ügytípusok is elérhetők, így
- bevallásokkal kapcsolatos tájékoztatás, papír alapú bevallás javítása,
- adózói törzsadatokkal kapcsolatos tájékoztatás, egyedi bejelentésekkel, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés,
- az adófolyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közötti átvezetés,csekkigénylés,
- Ügyfélkapus regisztráció, állandó meghatalmazással kapcsolatos egyedi felvilágosítás,
- jövedelemigazolás iránti kérelem benyújtása,
- közösségi adószám igénylés,
- információ az ellenőr személyazonosságáról és megbízásának érvényességéről,információ közösségi adószám érvényességéről, valamint
- a jogszabályban meghatározott értékhatárok túllépésének bejelentése.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal Középmagyarországi Regionális Adó Főigazgatósága