Már telefonon is kérhetünk adóigazolást
vsa - 2013. 12. 02.
Mar-telefonon-is-kerhetunk-adoigazolast

Jövedelemigazolást, közösségi adószámot vagy akár adófolyószámlánkkal kapcsolatos tájékoztatást eddig is kérhettünk telefonon a NAV-tól, novembertőlpedig további négy ügytípussal bővült a szolgáltatások köre. A lehetőséggel egyre többen élnek a fővárosban és Pest megyében,az elmúlt két évben 38 százalékkal nőtt az egyedi ügyfélazonosítóval rendelkezők száma.

A NAV Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén(ÜCC) keresztül a 06-40/20-21-22-es kék számon az ügyfelek már

  • adó-és együttes adóigazolást is kérhetnek,
  • bejelentkezhetnek az egészségügyi szolgáltatási járulékra,
  • javíthatják a papíron is benyújtható, de elektronikusan beküldött bevallásaikat (amennyiben a hiba jellege nem igényel személyes jelenlétet) és
  • a gépjármű-forgalmazók az illetékmentességükhözszükséges nyilatkozatot tehetnek.

Az ÜCC használatához egy egyedi ügyfélazonosító szám szükséges, amelypapíronvagy Ügyfélkapun keresztül a „TEL" nyomtatványon igényelhető. A nyomtatvány az alábbi web-helyről tölthető le:

http://nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvanykitolto_programok_nav/kerelmek/tel.html

Az újak mellett természetesen az eddigi ügytípusok is elérhetők, így

  • bevallásokkal kapcsolatos tájékoztatás, papír alapú bevallás javítása,
  • adózói törzsadatokkal kapcsolatos tájékoztatás, egyedi bejelentésekkel, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés,
  • az adófolyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közötti átvezetés,csekkigénylés,
  • Ügyfélkapus regisztráció, állandó meghatalmazással kapcsolatos egyedi felvilágosítás,
  • jövedelemigazolás iránti kérelem benyújtása,
  • közösségi adószám igénylés,
  • információ az ellenőr személyazonosságáról és megbízásának érvényességéről,információ közösségi adószám érvényességéről, valamint
  • a jogszabályban meghatározott értékhatárok túllépésének bejelentése.

 

Nemzeti Adó- és Vámhivatal Középmagyarországi Regionális Adó Főigazgatósága