photo

Ajánlattételi felhívás műszaki szakértői és tanácsadói feladatok ellátására

2021. október 4.

II. A szerződés meghatározása/típusa:
Ajánlatkérő a nyertes Ajánlattevővel műszaki szakértői és tanácsadói feladatok ellátására
határozott idejű, átalánydíjas megbízási szerződést kíván kötni.

III. A beszerzés megnevezése/tárgya: VEKOP-6.1.1-15-PT1-2016-00064 azonosítószámú,
„Szigetszentmiklósi Temesvári utcai Óvoda építése” című pályázat keretében támogatással
megvalósítani tervezett óvoda továbbépítéséhez műszaki szakértői és tanácsadói feladatok
ellátása

IV. A beszerzés műszaki tartalmának/elvégzendő feladatának meghatározása és a
beszerzés mennyisége:

Szigetszentmiklós Város Önkormányzata (továbbiakban: Ajánlatkérő) ajánlattételi felhívást
tesz a III. pontban megjelölt tárgyban, az alábbiakban meghatározottak szerint:

Szigetszentmiklós Város Önkormányzata a VEKOP-6.1.1-15 kódszámú, „Kisgyermeket
nevelő szülők munkavállalási aktivitásának növelése” tárgyú pályázatra benyújtott VEKOP-
6.1.1-15-PT1-2016-00064 azonosítószámú, a „Szigetszentmiklósi Temesvári utcai Óvoda
építése” c. projekt megvalósítására vissza nem térítendő támogatást nyert.
Az Önkormányzat 2017. augusztus 10-én Támogatási szerződést kötött a Nemzetgazdasági
Minisztériummal (a Támogató jogutódja a Pénzügyminisztérium).

Ajánlatkérő, Szigetszentmiklós Város Önkormányzata a közbeszerzésekről szóló 2011. évi
CVIII. tv. (Kbt.) 122/A. § szerinti közbeszerzési eljárást folytatott le „Óvodai
kapacitásbővítés Szigetszentmiklóson – generáltervezői feladatok ellátása – Petőfi út”
tárgyban. A beérkezett ajánlatok alapján Ajánlatkérő (Megbízó) a Fóris és Társa Építésziroda
Szolgáltató Kft-vel, mint nyertes ajánlattevővel kötött megbízási szerződést 2016.01.18.-án.
Önkormányzatunk (mint Építtető) 2017.05.10-i dátummal jogerőssé vált építési engedélyt
kapott a Temesvári u. 13291/1 hrsz-ú ingatlanra, 4 csoportos óvodaépületre vonatkozóan.

Ezt követően 2017.11.06-i dátummal jogerőssé vált határozattal új építési engedély került
kiadásra a Temesvári utca 13291/5 hrsz-ú ingatlanra a vonatkozó önkormányzati
telekalakítási eljárás miatt.
2018.08.02-án az elsőfokú építésügyi hatóság kijavította határozatát az energetikai célú
megfelelés határideje tekintetében.
Építtető az érintett beruházáshoz jogerős módosított építési engedélyt kapott 2018.
szeptember 18-án, a tárgyi telek területváltozása miatt.

Ajánlatkérő a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. tv. (Kbt.) 112. § (1) b) pont szerinti
közbeszerzési eljárást folytatott le „Temesvári úti óvoda generál kivitelezése,
Szigetszentmiklóson” tárgyban. A közbeszerzési eljárás lefolytatása folyamatba épített KFF
ellenőrzés mellett történt meg.
2018. december 17-én kivitelezői szerződéskötésre került sor.
A szerződésben foglaltak szerint a Vállalkozó kötelezettséget vállalt arra, hogy megvalósítja a
Szigetszentmiklós, Temesvári utca 13291/5 hrsz. alatti ingatlanon az óvodai intézményi célra
szánt területrészen új óvoda épület teljes körű generálkivitelezését, a jogerős építési engedély,
az engedélyes tervek, a kiviteli tervek és a mindenkori hatósági, szakhatósági kikötések
szerinti műszaki tartalom mellett, valamint jótállási/szavatossági kötelezettségeinek eleget
tesz minden tekintetben a szerződés előírásainak és a műszaki tartalomnak megfelelően.
Tekintettel arra, hogy Vállalkozó a szerződésében foglalt teljesítési határidőt nem tartotta be
és a Megrendelő által kitűzött, 20 napos póthatáridő is eredménytelenül telt el, Megrendelő a
vállalkozási szerződést 2019. november hó 15. napján kelt levelével azonnali hatállyal
felmondta, súlyos szerződésszegésre tekintettel.
Önkormányzatunk, mint Megrendelő közjegyző által kirendelt igazságügyi szakértői
szakvéleményt szerzett be többek között arra vonatkozóan, hogy a munkák milyen készültségi
szinten állnak, és milyen esetleges hibák, hiányosságok javítására, pótlására van szükség a
kivitelezési munkák folytatásához.
Az épület továbbépítéséhez szükségessé vált a meglévő tervdokumentációk felülvizsgálata, az
elkészült munkarészek rajzi ábrázolása, illetve a – korábbi kivitelezési tevékenység során
felmerült – hibákból eredő problémák műszaki megoldásának kidolgozása.
Önkormányzatunk a továbbépítési kiviteli tervdokumentáció elkészítésével 2020.08.14-én
megbízta a Singer Design Tervező és Beruházó Kft-t. Tervező feladata volt a fentieken
túlmenően jelezni és érvényesíteni a módosításokat, amennyiben a készítés óta a tervekre
vonatkozóan valamely jogszabályváltozás állt be, ami a beruházás esetében a 2021. II.
félévére – 2022. I. félévére tervezett használatbavételhez módosításként megvalósítani
szükséges. Ilyen jogszabályi előírás például, de nem kizárólagosan az épületek energetikai
jellemzőinek meghatározásáról szóló 7/2006. (V. 24.) TNM rendelet 6. § (1)-(2) bekezdése.
Tervező szerződése a kivitelezés közbeni generál és szakági tervezői művezetésre is kiterjed,
a szerződésben meghatározott feltételekkel.
Az elkészült továbbépítési kivitelezési tervdokumentáció, valamint árazatlan költségvetési
kiírás alapulvételével az épület befejezésének kivitelezésére vonatkozóan a Kbt. 112. § (1)
bekezdés b) pontja szerinti nyílt közbeszerzési eljárás került megindításra „Temesvári u.
óvoda befejezésének generálkiv.ése” megnevezéssel.
A tárgyi közbeszerzési eljárásban beérkezett kiegészítő tájékoztatás kérések vizsgálata és
egyeztetése során megállapítást nyert, hogy azok megválaszolásához egyaránt a megjelent
Ajánlati felhívás, a Közbeszerzési dokumentáció és a műszaki tervdokumentáció módosítása,
valamint az elkészült tervekkel kapcsolatos további műszaki egyeztetések is szükségesek. A
külső közreműködő szakértőkkel történt egyeztetések alapján a megindított közbeszerzési
eljárás visszavonásra került 2021 májusában.
Az óvoda építésének befejezésére irányuló újabb közbeszerzési eljárás kiírásáig műszaki (pl.
tartószerkezeti, épületszerkezeti, faanyagvédelmi) szakértelmet igénylő kérdéseket kell
tisztázni, és ezek alapján a továbbépítési kivitelezési tervdokumentációt kiegészíteni ill.
módosítani.
A kivitelezésre vonatkozó új közbeszerzési eljárás megindításának tervezett dátuma 2021. II.
félév.
A támogatott tevékenység megvalósításának befejezése tervezetten 2022. II-III. negyedévben
történik. Az épület befejezésére vonatkozó építőipari kivitelezési tevékenység időtartama
tervezetten 150 nap.
Műszaki alapadatok:
- a teljes ingatlan óvodaépítésre szolgáló területrészének nagysága: 5612,03 m
- óvodaépület földszinti helyiségek összes hasznos alapterülete: 1328,28 m
- az épület bruttó beépített alapterülete: 1.488,06 m
- a zöldfelületek nagysága 2057,90 m

A projekt keretében megvalósuló óvodaépület négy csoportszobás, 100 férőhelyes, komplex
akadálymentesített, melegítőkonyhával ellátott, klimatizált, napelemes rendszerrel ellátott,
amelyhez kapcsolódóan a kertépítést, tereprendezést, játszóeszközök telepítését, út és parkoló
kialakítását is meg kell valósítani.
A jelen beszerzési eljárás tárgyát képező műszaki szakértői és tanácsadói tevékenység
kizárólag a magasépületre vonatkozik.

Ajánlatkérő a projekt megvalósulása érdekében az alábbi főbb feladatok ellátását kéri
(kiemelten, de nem kizárólagosan):
Ajánlattevő feladatait a 191/2009. (IX. 15.) Korm. rendelet, 266/2013. (VII. 11.) Korm.
rendelet vonatkozó részei alapján - kiegészítve a jelen ajánlattételi felhívásban szereplő
feladatokkal - köteles ellátni:

1. Tartó- és épületszerkezeti szakértői vélemény készítése, az alábbi műszaki tartalom
figyelembevételével:
a) a meglévő, eddig elkészült tartó- és épületszerkezetek vizsgálata és véleményezése
tartószerkezeti, épületszerkezeti, faanyagvédelmi szempontból
b) faanyagvédelmi szakvélemény adása szükség esetén; amennyiben ez utóbbit nem
ítélik szükségesnek, az erről szóló nyilatkozat szakmai indoklással alátámasztva
c) az elvégzendő intézkedések, építési folyamatok megjelölése, amelyek ahhoz
szükségesek, hogy az épületszerkezetek kielégítsék az OTÉK-nak az állékonyság és
mechanikai szilárdságra vonatkozó követelményeit
d) az előző, c) pontra adott válasz esetében az Ajánlatkérő a több eltérő, műszakilag
egyenértékű megoldás közül a leggyorsabban kivitelezhetőt részesíti előnyben
e) az ajánlattételi felhívás mellékleteként megküldött tartószerkezeti dokumentáció
vizsgálata és annak megítélése, hogy a beszerzett gyártói nyilatkozatok igazolják-e a
tetőszerkezet megfelelőségét; amennyiben szükséges, a gyártótól további
dokumentumok beszerzése,
f) szakmai állásfoglalás kialakítása arról, hogy – az előző d) pontra adott válasz
függvényében – szükséges-e a teherbírás igazolásához az elkészült fa fedélszerkezetek
próbaterhelése, anyagvizsgálat, mintavétel
g) a használatbavételi engedélyezési eljárásban felhasználható, a felelős műszaki vezetői
nyilatkozatot helyettesítő építésügyi műszaki szakértői nyilatkozat a 191/2009.
(IX.15.) Korm. rendelet 14.§ alapján, az elkészült tartó- és épületszerkezetekre
vonatkozóan. A vizsgálandó szerkezetek a terepfelszín alatti és feletti szerkezetek.

2. A tetőszerkezet tűzbiztonságára vonatkozó szakértői vélemény adása
3. Szakértői tanácsadói feladatok:
h) kapcsolattartás Ajánlatkérővel,
i) a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárásban beérkezett műszaki-szakmai jellegű
kiegészítő tájékoztatás kérések megválaszolásában segítségnyújtás igény esetén,
j) műszaki szakértői szakértelmet igénylő kérdésekben Ajánlatkérő döntéseinek
előkészítésében részvétel, javaslattétel
k) a használatbavételi engedélyezési eljárás során az építésügyi hatóság vagy szakhatóság
részéről felmerülő, a szakértő tevékenységét érintő kérdések megválaszolása,
hiánypótlás teljesítése
l) az állagmegóvás (további állagromlás megelőzése) érdekében szükséges téliesítési
intézkedésekre történő javaslattétel a közeledő téli évszakra tekintettel
m) egyéb, a szakértői munka során feltárt esetleges tartó- és épületszerkezeti
problémákról Ajánlatkérő értesítése, megoldási javaslat kidolgozása

Ajánlatkérő különösen, de nem kizárólagosan az alábbi műszaki kérdésekre vár választ a
szakértőtől:

- az épületben elkészült YTONG válaszfalak teherbírása és állékonysága a továbbépítési
tervekben szereplő műszaki megoldásokkal megfelelő, igazolható-e
- az épületben elkészült YTONG válaszfalak alatti hiányos vagy nem megfelelő
talajnedvesség elleni szigetelés gazdaságosan javítható, pótolható-e, a felázás,
salétromosodás hogyan szüntethető meg
- amennyiben az előző két kérdésre nincs megfelelő műszaki megoldás, indokolt-e a
válaszfalak teljes bontása
- a főfalakon tapasztalható felázás, salétromosodás hogyan szüntethető meg, a lábazati
vízszigetelés (ahol készült) megfelelő-e
- a tetőszerkezet teherbírása, állékonysága, tűzbiztonsága a szeglemezes kapcsolatokra
is kiterjedően, a rendelkezésre álló gyártói megfelelőségi nyilatkozat alapján
igazolható-e, a szerkezet időjárási hatásoknak való kitettsége miatt szükséges-e
további beavatkozás

A szükséges feltárások helyeit és mennyiségét a szakértők határozzák meg, azok elkészítését
az Ajánlatkérő biztosítja.

Alternatív ajánlat: igen/nem


V. A szerződés időtartama:

A projekt megvalósításához kapcsolódóan határozott idejű, átalánydíjas megbízási szerződést
kívánunk kötni műszaki szakértői és tanácsadói feladatok ellátásának biztosítására.
A megbízási szerződés időtartama annak aláírásától a használatbavételi engedély
megszerzéséig tart. A szakértői vélemények elkészítése a szerződés aláírásától számított 30
naptári napon belül esedékes.
Ajánlattevő vállalja az épület befejezésére vonatkozóan kiírandó közbeszerzési eljárás során,
valamint azt követően a kivitelezés időtartama alatt az előre egyeztetett időpontokban történő
rendelkezésre állást, a szakértői közreműködést igénylő kérdések megválaszolása kapcsán.
Ajánlattevő vállalja továbbá, hogy a projekt megvalósítás befejezésének határnapja után a
Támogató, a képviseletében eljáró szervezet vagy egyéb szervezet részéről előírt további, a
projekttel kapcsolatos szakértői közreműködést igénylő feladatok ellátása során az esetleges
jogorvoslati, vagy egyéb eljárásban, továbbá a garanciális időszakban, garanciális bejárásokon
külön díjazás nélkül Ajánlatkérő rendelkezésére áll.

VI. A teljesítés helye: az építkezés helyszínen, az Ajánlatkérő székhelyén, telephelyein.

VII. Értékelési szempont(ok):
Ajánlatkérő tárgyi beszerzésben a legkedvezőbb ajánlati ár szempontja alapján értékeli a
beérkezett ajánlatokat. Ajánlatkérő felhívja ajánlattevők figyelmét, hogy az ajánlatok
értékelése során Ajánlatkérő nettó ajánlati ár + ÁFA értékének összegét veszi figyelembe!
Kérjük, hogy az egyösszegű ajánlati árat úgy határozzák meg, hogy a megbízási díj magában
foglalja a teljesítéssel összefüggésben nyertes ajánlattevő oldalán felmerült valamennyi díjat
és költséget – ideértve a teljesítés során felhasznált eszközök és anyagok költségeit is.
Ajánlatkérő felhívja Ajánlattevők figyelmét, hogy az ajánlati áron (megbízási díjon) felüli
további díjazásra vagy költségtérítésre nem tarthat igényt jelen beszerzési eljárás alapján
kötendő megbízási szerződés szerinti feladatainak ellátása kapcsán.

VIII. Alkalmassági követelmények: (gazdasági és pénzügyi/műszaki-szakmai
alkalmasság)

Műszaki szakértői tevékenységet az végezhet, aki az illetékes mérnöki kamara
névjegyzékében szerepel.
Az Ajánlattevőnek minden esetben rendelkeznie kell a tevékenységhez szükséges kamarai
jogosultsággal, felelősségbiztosítással, illetve a szakmagyakorláshoz szükséges minden
feltétellel, amelyeket Ajánlattevő ajánlata benyújtásával elismer.

1. Alkalmas az Ajánlattevő, amennyiben rendelkezik SZÉS-1 tartószerkezeti és SZÉS-2
épületszerkezeti szakértői jogosultsággal rendelkező szakemberrel, szakemberekkel.
Az érvényes szakértői jogosultságot a szerződés időtartama alatt folyamatosan fenn
kell tartani.

Az igazolási módok felsorolása és rövid leírása:



Csatolni szükséges a szakember(ek) jogosultságának meglétét igazoló okiratot, továbbá a
szakember(ek) által aláírt rendelkezésre állásról szóló nyilatkozatot is.
Amennyiben Ajánlattevő az ajánlattételi felhívásban előírt alkalmassági követelményeknek
alvállalkozóra támaszkodva felel meg, csatolnia szükséges olyan kötelezettségvállalását
tartalmazó okiratot, amely alátámasztja az alvállalkozó a szerződés teljesítésében való
tényleges és érdemi részvételét, amely biztosítja az előírt alkalmassági követelményekben
elvártakat.

Az alkalmassági minimum követelmények:
Lásd a VIII. pontot.

IX. A szerződés biztosítékai: (teljesítési/jóteljesítési biztosíték, kötbér,
jótállás/szavatosság, felelősségbiztosítás stb.)
Késedelmi kötbér:
Amennyiben nyertes ajánlattevő jelen szerződés teljesítése során a teljesítési határidő
tekintetében olyan okból, amelyért felelős késedelembe esik, úgy késedelmi kötbér
megfizetésére kötelezett. A késedelmi kötbér mértéke a késedelem minden megkezdett napja
után naptári naponként a nettó, teljes szerződéses ellenérték 2 %-a, de legfeljebb a nettó, teljes
szerződéses időszakra vonatkozó szerződéses ellenérték 30 %-a. 15 napos késedelem elérése
esetén ajánlatkérő jogosult a szerződést felmondani vagy a szerződéstől elállni és
meghiúsulási kötbért követelni.
A késedelmi kötbér megfizetése a késedelemből eredő kár mértékét nem korlátozza, és a
teljesítés alól nem mentesít.
Meghiúsulási kötbér:
Amennyiben a szerződés teljesítése olyan okból, amiért nyertes ajánlattevő felelős meghiúsul,
a nyertes ajánlattevő a nettó, teljes szerződéses időszakra vonatkozó szerződéses ellenérték,
mint vetítési alap 30 %-ának megfelelő meghiúsulási kötbért köteles fizetni.
A meghiúsulási kötbér érvényesítése a teljesítés követelését kizárja. (Ptk. 6:187. § (1)
bekezdés)
A késedelmi és a meghiúsulási kötbér együttesen nem érvényesíthető nyertes ajánlattevővel
szemben.
A meghiúsulási kötbér megfizetése a meghiúsulásból eredő kár mértékét nem korlátozza.
Ajánlatkérő a kötbéren felüli kárát is jogosult érvényesíteni.

Ha Ajánlatkérő az Ajánlattevőn kívül álló bármely ok miatt leállítja vagy két hónapnál
hosszabb ideig felfüggeszti a munkát, Ajánlattevő felmondhatja a szerződést, és az addig
teljesített szolgáltatásának pénzbeli ellenértékét követelheti.

X. Az ellenszolgáltatás teljesítésének feltételei:
A megbízási díj kifizetése két ütemben történik, nyertes Ajánlattevő a meghatározott
feladatrészek szerződésszerű teljesítését követően – teljesítésigazolás alapján – összesen 2
számla kiállítására jogosult (1 részszámla, 1 végszámla). 1. ütem/részszámla: a szakértői
vélemények joghatályos átadása után, amely a szerződés aláírásától számított 30 naptári
napon belül esedékes; 2. ütem/végszámla: az épület használatbavételi engedélyének
megszerzése után.
Ajánlatkérő a teljesítésigazolás kiállítását és a szabályszerűen kiállított számla befogadását
követően jogosult az ellenszolgáltatás összegének megfizetésére.
A teljesítésigazolást Ajánlatkérő a nyertes Ajánlattevő szerződésszerű teljesítése esetén állítja
ki.
Az Ajánlatkérő a teljesítésigazolás alapján szabályszerűen kiállított számla befogadását
követő 30 napon belül banki átutalás formájában teljesíti a kifizetést.

XI. Ajánlattételi határidő:
2021. október 15. (péntek) 12:00 óra

Ajánlatkérő a beszerzés tárgyával kapcsolatban 2021. október 7-én (csütörtökön) 14:00
órakor helyszíni bejárást tart, amelynek helyszíne a 2310 Szigetszentmiklós, Temesvári
utca 13291/5 hrsz-ú ingatlan. Találkozás: a helyszínen.

XII. Az ajánlat benyújtásának címe, és a benyújtás módja:
Az ajánlatot írásban, cégszerűen aláírva kell elkészíteni, és elektronikus úton megküldeni a
varosfejlesztes.beszerzes@szigetszentmiklos.hu email címre 2021. október 15-én 12:00
óráig. Az email tárgyában fel kell tüntetni a következőket: „Beszerzési ajánlat -
Szigetszentmiklósi Temesvári utcai Óvoda építése c. projekt keretében műszaki szakértői és
tanácsadói feladatok ellátására vonatkozóan”
A beérkezett ajánlatok felbontására 2021. október 15-én 12:30 órakor kerül sor a
Városfejlesztési Projekt Osztály irodahelyiségében.

XIII. Az ajánlati kötöttség minimális időtartama:
Ajánlattevő ajánlata részeként köteles nyilatkozatot benyújtani az ajánlati kötöttségének
idejére vonatkozóan, mely nem lehet kevesebb, mint az ajánlattételi határidő lejártától
számított 60 nap.

XIV. A szerződés teljesítésére vonatkozó különleges feltételek:
Nem releváns.

XV. Európai uniós alapokra vonatkozó információk:
VEKOP-6.1.1-15-PT1-2016-00064 azonosítószámú, „Szigetszentmiklósi Temesvári utcai
Óvoda építése” című pályázat keretében támogatással megvalósítani tervezett óvoda
építéséhez kapcsolódó beszerzés, azonban a pályázat keretében nem elszámolható költség a
tárgyi műszaki szakértői és tanácsadói tevékenység.

XVI. További információk:
- Ajánlatkérő előírja, hogy a szerződés teljesítése során nyertes Ajánlattevő köteles a
teljesítésbe bevonni tartószerkezeti és épületszerkezeti szakértői jogosultsággal
rendelkező szakembert.
- Ajánlatkérő a hatályos jogszabályok, szabványok és előírások alapján kéri a jelen
ajánlattételi felhívásban meghatározott feladatok ellátását.
- Az ajánlattételi felhívás részét képezi a pályázati „Felhívás” és mellékletei, segédletek,
az „Általános Útmutató a Felhívásokhoz” c. dokumentum és egyéb a projekt
megvalósításához kapcsolódó dokumentumok, amelyek megtekinthetőek elektronikus
formában a https://www.palyazat.gov.hu/vekop-611-15-kisgyermeket-nevel-szlk-
munkavllalsi-aktivitsnak-nvelse weboldalon; továbbá a projekt dokumentumok, azaz
például a támogatási kérelem/projektjavaslat, a támogatási szerződés és módosításai,
tervek, amelyek Ajánlatkérő székhelyén előzetes egyeztetést követően
megtekinthetőek. Ezen dokumentumok akkor is a jelen ajánlattételi felhívás részét
képezik, ha nem kerültek csatolásra jelen ajánlattételi felhíváshoz.
- A nyertes Ajánlattevővel kötendő megbízási szerződésnek összhangban kell lennie -
minden vonatkozásban - a Pályázati dokumentumokban, valamint a mindenkori
Támogatási Szerződésben foglaltakkal.
- Fentiek alapján Ajánlattevő ajánlata benyújtásával kijelenti, hogy megismerte,
tudomásul vette és nyertessége esetén magára nézve kötelezőnek ismeri el a pályázati
Felhívás és mellékletei, segédletek, az Általános Útmutató a Felhívásokhoz
dokumentumok vonatkozó előírásait, az abban foglalt esetleges feltételeknek megfelel.
- Ajánlattevő az ajánlata benyújtásával kijelenti, hogy átlátható szervezetnek minősül,
és nyertessége esetén vállalja az ehhez kapcsolódó nyilatkozat megtételét a szerződés
megkötését megelőzően, amely a szerződés mellékletét fogja képezni.
- Ajánlattevőnek az ajánlatában szükséges nyilatkozatot benyújtani arról, hogy nem áll
végelszámolás, csődeljárás vagy felszámolási eljárás alatt, vagy más hasonló eljárás
nincs folyamatban ellene; rendezett munkaügyi kapcsolatokkal rendelkezik, továbbá
tárgyi beszerzési eljárás tárgyát képező munka elvégzéséhez szükséges jogosultsággal,
tevékenységi körrel is rendelkezik, és ennek hatályát a szerződés időtartama alatt
folyamatosan fenntartja.
- Fentiekben foglaltakról Ajánlattevőnek ajánlata részeként cégszerűen aláírt
nyilatkozatot szükséges benyújtani. Jelen felhívás mellékletét képezi a vonatkozó
nyilatkozatminta!
- Az ajánlatban lévő minden dokumentumot (nyilatkozatot) a végén alá kell írnia az erre
jogosult(ak)nak vagy olyan személynek, vagy személyeknek aki(k) erre a jogosult
személy(ek)től írásos felhatalmazást kaptak.
- A határidők magyarországi helyi idő szerint értendők.
- Az ajánlatok összeállításával és benyújtásával kapcsolatban felmerült összes költség
az Ajánlattevőt terheli.
- Ajánlatkérő felhívja Ajánlattevők figyelmét, hogy a szerződés teljesítésének
időtartama alatt az ár nem változhat.
- Ajánlatkérő felhívja az ajánlattevők figyelmét, hogy az ajánlat érvénytelen, ha
a) azt az ajánlattételi határidő lejárta után nyújtották be;
b) az ajánlattevő nem felel meg a szerződés teljesítéséhez szükséges alkalmassági
követelményeknek, vagy nem igazolta megfelelően a követelményeknek való
megfelelést;
c) egyéb módon nem felel meg az ajánlattételi felhívásban és a beszerzési
dokumentumokban, valamint a jogszabályokban meghatározott feltételeknek, ide nem
értve az ajánlat ajánlatkérő által előírt formai követelményeit,
d) ha aránytalanul alacsony ellenszolgáltatást vagy más teljesíthetetlen feltételt
tartalmaz.
- Az Ajánlatkérő az értékelés szempontjából lényeges ajánlati elemek tartalmát
megalapozó adatokat, valamint indokolást kérhet írásban, ha az ajánlat a megkötni
tervezett szerződés tárgyára figyelemmel aránytalanul alacsony összeget tartalmaz az
értékelési szempontként figyelembe vett ár tekintetében.

Ajánlattételhez csatolandó nyilatkozatok:
Kérjük, hogy ajánlatával együtt az alábbi dokumentumokat is szíveskedjen megküldeni:
- annak a tartószerkezeti és épületszerkezeti szakértői jogosultsággal rendelkező
szakembernek (szakembereknek) a megnevezését, a szakértői jogosultságának
igazolásával együtt, akit (akiket) be kíván vonni a teljesítésbe. A szakértői jogosultság
megléte az illetékes kamarai igazolás/hatósági bizonyítvány csatolásával, vagy –
online ellenőrizhető jogosultság esetén – a kamarai névjegyzéki szám megjelölésével
igazolható; a teljesítésbe történő bevonás és a szakember(ek) rendelkezésre állása
pedig a szakember(ek) által saját kezűleg aláírt rendelkezésre állási nyilatkozat(ok)
benyújtásával igazolandó,
- nyilatkozatát arról, hogy az ajánlattételi felhívásban foglalt valamennyi feltételt
megismerte, megértette és azokat feltétel nélkül elfogadja a szerződéskötés alapjául,
ajánlatát annak tudomásulvételével nyújtotta be,
- nyilatkozatot köztartozásmentességről (amennyiben Ajánlattevő nem szerepel a NAV
köztartozásmentes adózói adatbázisában),
- a) 2006. évi V. törvény hatálya alá tartozók esetén: A 2006. évi V. törvény 9. § (1)
bekezdés szerinti hiteles cégaláírási nyilatkozat (a közjegyzői aláírás-hitelesítéssel
ellátott címpéldány), illetve az ügyvéd vagy kamarai jogtanácsos által ellenjegyzett
aláírás-minta. Vagy a 2006. évi V. törvény 9. § (4) bekezdés szerint cégjegyzésre
jogosult cégszerű aláírásának minősül a cégjegyzékbe bejegyzett tanúsítvánnyal
rendelkező elektronikus aláírása.
- b) 2006. évi V. törvény hatálya alá nem tartozók esetén (kivéve külföldi illetőség
esetén): a fenti a) pontnak megfeleltethető dokumentum vagy teljes bizonyító erejű
magánokiratba foglalt dokumentum (egyéni vállalkozó esetén a 2009. évi CXV. tv. 16.
§ (4) bekezdésére figyelemmel kell benyújtani)
- c) valamint egyéb személy meghatalmazása esetében a – fenti módokon igazolt –
kötelezettségvállalásra jogosult személytől származó, az ajánlat aláírására vonatkozó
(a meghatalmazó és a meghatalmazott aláírását is tartalmazó) teljes bizonyító erejű
magánokirati formában adott írásos meghatalmazást is.
Ajánlatkérő a fenti b), és c) pont esetén teljes bizonyító erejű magánokirat alatt a
következőket érti: két tanú igazolja, hogy az okirat aláírója a részben vagy egészben nem
általa írt okiratot előttük írta alá, vagy aláírását előttük saját kezű aláírásának ismerte el;
igazolásként az okiratot mindkét tanú aláírja, továbbá az okiraton a tanúk nevét és lakóhelyét -
ennek hiányában tartózkodási helyét - olvashatóan is fel kell tüntetni,
- nyilatkozat az Ajánlattevő ajánlati kötöttségének idejére vonatkozóan, amely nem
lehet kevesebb, mint az ajánlattételi határidő lejártától számított 60 nap,
- nyilatkozat arról, hogy Ajánlattevő nem áll végelszámolás, csődeljárás vagy
felszámolási eljárás alatt, vagy más hasonló eljárás nincs folyamatban ellene; rendezett
munkaügyi kapcsolatokkal rendelkezik, továbbá tárgyi beszerzési eljárás tárgyát
képező munka elvégzéséhez szükséges jogosultsággal, tevékenységi körrel is
rendelkezik, és a szerződés időtartama alatt ezeknek a hatályát fenntartja,

Amennyiben ajánlattevő ajánlata a megadott határidő elteltét követően érkezik be, úgy
ajánlatkérő az ajánlatot figyelmen kívül hagyja.
Amennyiben jelen ajánlattételi felhívásban előírt dokumentumok nem megfelelően kerülnek
ajánlattevő által az ajánlatában benyújtásra (adott esetben hiánypótlást követően sem), akkor
az Ajánlatkérő az ajánlattevő ajánlatát érvénytelenné nyilváníthatja. Az ajánlatkérő jogosult
kizárólag a legkedvezőbb ajánlat bírálatára.
Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy a beszerzési eljárást annak bármely szakaszában
visszavonja, vagy eredménytelenné nyilvánítsa, illetve jelen beszerzési eljárás keretében ne
kössön szerződést.
Tárgyi beszerzési eljárás olyan nyílt, egy szakaszból álló beszerzési eljárás, amelyben minden
érdekelt gazdasági szereplő ajánlatot tehet.
Ajánlatkérő az ajánlattétel elősegítése érdekében az ajánlattevők részére rendelkezésre
bocsájtja tárgyi beszerzési eljáráshoz kapcsolódó műszaki dokumentációt (továbbépítési
kiviteli terv, eddig készült szakértői vélemények, fotódokumentáció stb.), amennyiben
ajánlattevő a jelen beszerzési eljárás iránti érdeklődését a jelen felhívás mellékletét képező
regisztrációs nyilatkozat kitöltésével és ajánlatkérő részére való megküldéssel igazolja. A
regisztrációs nyilatkozat visszaküldési határideje: 2021. október 14. 12:00 óráig.
A regisztrációs nyilatkozat visszaküldése nem feltétele az ajánlat benyújtásának.
Megalapozott ajánlat azonban csak a műszaki dokumentáció ismeretében adható.
Az ajánlatadáshoz felmerülő részletekkel, tisztázandó kérdésekkel kapcsolatban a 24/505-651,
24/505-535-ös telefonszámon vagy a bato.peter.attila@szigetszentmiklos.hu,
pakozdi.nora@szigetszentmiklos.hu email címen tud bővebb felvilágosítást kérni.

Átláthatósági nyilatkozat
Regisztrációs lap
Nyilatkozatminták

Szigetszentmiklós, 2021. október 4.
Tisztelettel:
Nagy János
polgármester