A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) október végéig folyamatosan végzi az adószámla-értesítők kiküldését a magánszemély és egyéni vállalkozói ügyfeleinek. Akiknek van ügyfélkapus elérhetősége, azok a tárhelyen, akiknek nincs, azok a postaládájukban kereshetik a dokumentumot.
Adószámla-egyenlegéről csak az kap értesítést, akinek ötezer forintnál több tartozása vagy ezer forintnál több túlfizetése van, vagy 2022-re késedelmi pótléka keletkezett. Országosan mintegy kétmillióan kapnak postán adószámla-értesítőt vagy várhatják az elektronikus értesítést.
Akinek ugyanis van KAÜ-azonosítása (ügyfélkapu, e-személyi igazolvány, arcképes videós azonosítás, telefonos azonosítás), az elektronikus tárhelyére (https://tarhely.gov.hu) kapja az adószámlájával kapcsolatos tájékoztatót, melyről e-mail-értesítés érkezik a regisztrációkor megadott címre. Ilyenkor érdemes minél előbb megnyitni a tárhelyet, mivel a beérkezett üzenetek harminc nap elteltével automatikusan törlődnek a felületről, kivéve, ha azokat a megnyitás után a tartós tárba helyezik. Ha valaki nem nézte meg a tárhelyére érkezett üzenetet, de az e-mail-értesítésben látja, hogy folyószámla-rendezés kapcsán küldött üzenetet a NAV, akkor adószámla-egyenlegét az Ügyfélportálon is lekérdezheti. A NAV honlapján elérhető „Adószámla-lekérdezési útmutató” címmel egy részletes útmutató, ami lépésről lépésre bemutatja a lekérdezés menetét.
Akinek tartozása van, az legegyszerűbben (banki költségek nélkül) az Ügyfélportálon fizetheti meg az összeget. Ehhez be kell lépni a portálra, majd a kezdőoldalon található adószámla egyenlegnél a Bővebb információra kattintva kell lekérdezni az adószámlát és a „Hátralék rendezés” gombbal már indítható is a fizetés. Az összeg emellett rendezhető még banki átutalással (közlemény rovatban fel kell tüntetni az adóazonosító jelet), csekken vagy akár a NAV ügyfélszolgálatain bankkártyával. Csekket igényelni a legegyszerűbben a 1819-es ingyenesen hívható NAV Infóvonalon lehet a 3-as menüpontban.
A túlfizetés kiutalása vagy tartozásra átvezetése az Átvezetési és kiutalási kérelem (ATVUT17) elnevezésű űrlapon kérhető. Az űrlap legegyszerűbben szintén az Ügyfélportálról érhető el, az adószámla lekérdezése után, a „Túlfizetés rendezés” gombbal, külön segédprogram telepítése nélkül, bármilyen okoseszközről, akár mobiltelefonról is.
Akinek segítségre van szüksége az adószámlája értelmezéséhez, általános kérdésekkel hívhatja a NAV Infóvonalát a 1819-es telefonszámon. Konkrét ügyek intézéséhez mindössze ügyfél-azonosító szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. Ügyfél-azonosító szám legegyszerűbben az ONYA-ban igényelhető a TEL-nyomtatványon, ennek menetéről szintén elérhető a NAV honlapján egy részletes útmutató.
Aktuális
Szolgáltatók
Közvilágítás hiba bejelentő
Közérdekű adatok
Kóbor állatok bejelentése, NFC biléta
Hirdetőtábla
Infopont plakátok
Kisváros újság
Kiemelt projektek
Programajánló
Galéria
Szolgáltatók
Közvilágítás hiba bejelentő
Közérdekű adatok
Kóbor állatok bejelentése, NFC biléta
Hirdetőtábla
Infopont plakátok
Kisváros újság
Kiemelt projektek
Programajánló
Galéria
Közigazgatás
Önkormányzat
Polgármesteri hivatal
Hivatal és ügyintézés
Választás
Járási hivatal
Adószámok, KRID azonosítók
Adatkezelési tájékoztatók
Önkormányzat
Polgármesteri hivatal
Hivatal és ügyintézés
Választás
Járási hivatal
Adószámok, KRID azonosítók
Adatkezelési tájékoztatók