Adathalász csalók valótlan befizetés kezdeményezésével próbálnak meg jogtalanul pénzhez jutni, valamint személyes- és bankkártya adatokat megszerezni oly módon, hogy valamilyen hatóság (NAV, rendőrség stb.) vagy cég (pl. MVM, posta) nevében lépnek fel, és bírságra, útdíj tartozásra, hátralékra hivatkozva visszaélnek a hatóságok/cégek nevével.
Ismét szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a rendőrség bírság esetén nem kommunikál SMS-ben!
Ismét szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a rendőrség bírság esetén nem kommunikál SMS-ben!
Annak érdekében, hogy ne váljanak online csalók áldozatává, kérjük, fogadják meg tanácsainkat!
- NE kattintsanak a linkre, töröljék az üzenetet!
- NE adják meg sem személyes, sem bankkártya adataikat!
- Adataik védelme érdekében fontos, hogy a rendőrség e-ügyintézési portálját kizárólag a https://ugyintezes.police.hu/honlapcím beírásával érjék el!
3+1 jel, amiről felismerhetők az átverésgyanús SMS-ek
- Az ilyen üzenetekben gyakran ékezetek nélküli szavak szerepelnek, vagy helyesírási hibák fordulnak elő, általában rossz magyarsággal, helytelenül fogalmazzák meg őket.
- Legtöbbször külföldi telefonszámról érkeznek ezek az SMS-ek.
- Az üzenetben szereplő linkben nem a létező, ismert szolgáltató vagy internetes áruház webcíme, hanem általában egy betűkből és számokból kombinált hivatkozás szerepel.
- A +1 általában valami aprócska ráadás szokott lenni, itt viszont talán ez a legfontosabb: a csaló SMS-ek szinte mindig sürgető jellegűek. Nem sima fizetési felszólítások, hanem azonnali cselekvésre ösztönöznek például azzal, hogy a fizetendő összeg emelkedésével fenyegetnek.
Az internetes csalásokkal kapcsolatban a kiberpajzs.hu oldalon találnak hasznos információkat.
Címlapképünk az NKI (Nemzeti Kiberbiztonsági Intézet) Facebook oldaláról származik.


