- Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (Art.) 126. § (1) bekezdése értelmében az adóhatóság a jogszabályban meghatározott esetekben az adózó kérelmére adat igazolására hatósági bizonyítványt ad ki.
- Az adózó kérelmében feltünteti a felhasználás célját, megjelölve azt a szervet, szervezetet vagy más, az adózótól eltérő személyt is, amelynek eljárásában a hatósági bizonyítványt fel kívánja használni.
- Az adóhatósági igazolás kiállítására irányuló kérelmet a kérelem beérkezésétől számított hat napon belül kell teljesíteni.
- Az adóhatósági igazolások kiállítása az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény, 2. mellékletének VI. pontjának 2. alpontjában foglaltak alapján illetékmentes.
- Az adózó vagy az adózó törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja a kérelmet benyújthatja az adóhatóság által rendszeresített űrlapon, elektronikus formában, (https://ohp-20.asp.lgov.hu honlapon), ePapíron, valamint levélben illetve személyesen.
- Felhívjuk Adózóink figyelmét, hogy az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (Eüsztv.) 9. § (1) bekezdése alapján a gazdálkodó szervezetek / egyéni vállalkozók) kötelesek adóügyeiket elektronikusan intézni.
Hatósági igazolás |
||
Adózó neve |
Ügyintéző |
Telefonszáma: |
A-F |
Zupkáné Török Ildikó |
24/505526 |
G-L |
Vargovics-Szabó Ildikó |
24/505601 |
M-S |
Nagyszeginé Dávid Gabriella |
24/505616 |
Sz-Zs |
Piróth Sándorné |
24/505511 |