Kérelem beadásának helye:
Magyarországon lakó kérelmező esetén a lakóhely szerint illetékes anyakönyvvezető
Külföldön élő kérelmező esetén az illetékes magyar konzuli tisztviselő
Az anyakönyvvezető minden esetben jegyzőkönyvet készít, melyet minden mellékletével együtt továbbít a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Hazai Anyakönyvi Osztályára. Itt történik a magyar állampolgár külföldön történt eseményének hazai anyakönyvezése.
Eljárás módja: jegyzőkönyv felvétel formájában
Eljárási illeték: nincs
Szükséges okmányok:
- az anyakönyvi esemény alapjául szolgáló külföldi okirat hiteles magyar nyelvű fordítással (Országos Fordító Iroda: Budapest VI. Bajza utca 52.) Egyes országok okirataira Diplomáciai Felülhitelesítés vagy Apostille szükséges, erről személyesen vagy telefonon tájékozódhatnak.
- Igazolás az anyakönyvezéssel érintett személy magyar állampolgárságára (érvényes magyar személyazonosító igazolvány és lakcímkártya, érvényes magyar útlevél és lakcímkártya, állampolgársági bizonyítvány, honosítási, visszahonosítási okirat)
Vonatkozó jogszályok:
- többszörösen módosított 1982. évi 17. törvényerejű rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről
- 6/2003.(III.7.) BM rendelet az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről
Ügyintézők:
Veresné Becz Etelka | ügyintéző
06-24/505-560